A meglévő elektromos autókba is beépíthető a Polestar egy speciális akkumulátor típusa.
Az elektromos autók egyre fontosabb részévé válnak a mindennapi közlekedésnek. Tömeges elterjedésük egyik fő akadálya a hosszú töltési idő. A The Next Web beszámolója szerint azonban a svéd Polestar autógyártó az izraeli StoreDot startuppal való együttműködésnek köszönhetően jó úton haladhat a megoldás felé ezen a téren.
A StoreDot nevű startup volt az, amely legutóbbi promóciós YouTube-videójában azzal büszkélkedett, hogy akkumulátora kevesebb mint 10 perc alatt képes a kapacitásának 10 80%-áról 80%-ára feltölteni.
A tesztelésre kiválasztott 77 kWh kapacitású akkumulátor-konfigurációt a hamarosan megjelenő Polestar 5 teljesen mobil prototípusába építették be. A vállalat így szerette volna demonstrálni, hogy különleges akkumulátora nemcsak a meglévő platformokon, hanem az eltérő technológia ellenére akár már létező elektromos járművekben is használható.
Még módosított töltőkre sincs szükség, bár a legrövidebb töltési idő érdekében azoknak nagyon nagy teljesítményt kell támogatniuk, ami ma még nem általánosan elérhető. A videón látható, hogy a tesztelés során a járművet akár 380 kW-os teljesítménnyel is töltötték. Összehasonlításképpen a Tesla fejlett Supercharger V3-as töltőinek teljesítményhatára 250 kW, míg a vállalat csak tavaly kezdte el építeni a gyorsabb, elméleti maximum 600 kW-os Supercharger V4-es állomásokat.
A szén helyett szilíciumot használtak nanorészecskékkel
A StoreDot akkumulátorok kémiai összetételük miatt különlegesek. Míg a hagyományos lítium-ion (Li-Ion) akkumulátorok grafit anódokkal rendelkeznek, a StoreDot technológiája szerves nanorészecskékkel adalékolt szilícium alapot használ. A szilícium nagyon alkalmas anyag erre a célra, mivel egy atomja akár négy lítiumatomot is képes megkötni.
A szén- és szilíciumatomok lítiumatomok egymáshoz való kötődésének képessége, amely az akkumulátorok töltése során kulcsfontosságú folyamat.
Az új technológiával készült szilícium-anódok így a vállalat szerint elméletileg akár tízszer több energiát képesek tárolni, mint a hagyományos grafit-anódok. Ez jelentősen hozzájárul majd ahhoz, hogy az így létrejövő akkumulátorok gyorsabban töltődjenek, hatékonyabbak legyenek és nagyobb kapacitással rendelkezzenek. Becslések szerint már 20% szilícium hozzáadása az anódhoz akár 17%-kal is növelheti a cellák energiasűrűségét. Kérdéses azonban, hogy ez milyen hatással van az ilyen anódok árára.
A StoreDot azt tervezi, hogy még idén kiszállítja első akkumulátorait a vásárlóknak. A vállalat 2028-ra olyan akkumulátorcellákat szeretne előállítani, amelyek 3 perc töltés alatt 160 kilométer megtételére elegendő energiát képesek.
Ha érdekesnek találta a cikkünket és további részletekre kíváncsi keresse a DetCom szakértőit a “Kapcsolat” linkre kattintva, vagy az elérhetőségeink bármelyikén.
Tisztelettel,
DetCom csapata