Az EU megvizsgálja a TikTok, a YouTub, a Facebook és más platformok működését. Mostantól a felhasználók eldönthetik, hogy szeretnének-e személyre szabott hirdetéseket kapni.
A TikTok kínai közösségi hálózatnak az Európai Unióban meg kell változtatnia ajánló algoritmusának működését. A felhasználók ezután eldönthetik, hogy szeretnének-e az online viselkedésük elemzése alapján személyre szabott hirdetéseket kapni a platformon. Ha kikapcsolják, az emberek kronológiai sorrendben kapnak majd videókat a régiójukból és a világ minden tájáról. A témáról a The Verge számol be.
A közösségi hálózatnak az európai digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA) elfogadása után kell végrehajtania a változtatásokat. Ez utóbbi ugyanis előírja, hogy a felhasználóknak lehetővé kell tenniük, hogy ne jelenítsenek meg személyre szabott tartalmakat. A kiemelt videók az egyén viselkedésének nyomon követését és profilozását igénylik, ami ellentétes a magánszféra védelmével.
A változás a 13 és 17 év közötti felhasználókat is érinti, akiknél automatikusan előre letiltják, hogy online tevékenységük alapján személyre szabott hirdetéseket kapjanak. Egy másik új funkció lehetővé teszi majd az európaiak számára, hogy egyszerűbben jelenthessék a közösségi hálózaton előforduló illegális tartalmakat.
Az új intézkedések elfogadásának pontos dátuma még nem ismert, de a vállalatoknak idén augusztus 28-ig kell összhangba hozniuk tevékenységüket a DSA-val.
Az új európai jogszabályból eredő szabályok 19 másik platformra, például a YouTube-ra, a Facebookra, az Instagramra és másokra is vonatkoznak majd. Ezek azonban még nem bocsátották a nyilvánosság rendelkezésére az ajánló algoritmusaik megváltoztatásának részletesebb tervét.
Ha érdekesnek találta a cikkünket és további részletekre kíváncsi keresse a DetCom szakértőit a “Kapcsolat” linkre kattintva, vagy az elérhetőségeink bármelyikén.
Tisztelettel,
DetCom csapata