Nagyon sok ügyfélnél találkozunk azzal a problémával, hogy nem ismerik az adatmentés fontosságát a tárolt adataiknál. Ez azért probléma, mert ha meghibásodik az adattároló, akkor minden adatukat levesztik. (Persze léteznek erre specializálódott cégek, akik ilyen adatok visszaállításával foglalkoznak, de ennek óriási a költsége, és egyáltalán nem garantált a teljes adatvisszanyerés)
Gyakori probléma az is, hogy a helyi informatikus beállított valamilyen szintű adatmentést, de azt nem figyelte, nem ellenőrizte és a mentések jó ideje nem történnek meg. Feltehetjük azt a kérdést, hogy mikor és hogyan kell ellenőrizni a mentéseinket. Akkor tudhatjuk biztonságban az adatainkat, ha a mentéseink sikerességét minden nap ellenőrizzük.
Erre több lehetőség is van.
- Be kell állítani a mentést, és ha nem történik meg, akkor a mentő rendszer küldjön saját maga értesítést a mentés sikertelenségéről. Ez részben jó de nem elegendő megoldás.
- Másik opció, hogy magát a mentést végző egységet, vagy rendszert is monitorozzuk. (A DetCom rendszereinek monitorozására Nagios-t használunk felhőből), Ez a megoldás kiküszöböli az első opció azon problémáját, hogy ha a mentési rendszer megáll, akkor nem tud értesítést küldeni, és a mentés hiányáról sem.
Egyszerű megoldás nem létezik. Együtt kell alkalmazni, monitorozni a mentések lefutását, fájlok megérkezését (melyet mi saját fejlesztésű rendszerünkkel végünk).
Ha segítségre van szüksége, vagy csak információt szeretne a lehetőségekről keressenek bátran a “Kapcsolat” linkre kattintva vagy az elérhetőségeink bármelyikén.
DetCom csapata